Estadístiques

7 gener 2006 at 21.34 2 comentaris

Comença un nou any i tornem-hi amb les estadístiques per als múltiples informes anuals. Un devessall de dades que s’han recopilat durant tot l’any i que ara cal agregar i presentar en formats pre-establerts. Una feinada a partir de la qual se suposa que algú es pren la molèstia d’analitzar els resultats i treure’n algun profit.

I en els darrers anys s’hi han afegit les dades proporcionades pels diferents proveïdors comercials de revistes electròniques. Sort de la relativa normalització que ens ha aportat el projecte COUNTER, perquè anteriorment les disparitats de criteri en les dades que es facilitaven als clients eren tan nombroses que les comparacions entre proveïdors resultaven molt problemàtiques.

I per anar escalfant motors, aquí teniu les modestes estadístiques d’aquest bloc “Gamoia” que avui fa el seu primer aniversari.

Estadístiques que apareixen al tauler d’aministració del bloc:

Total d’articles: 29
Total de comentaris: 29 (incloses les meves respostes)
Total de retroenllaços: 0
Total d’articles llegits: 1947 (incloses les meves ‘lectures’?)

Subscripcions públiques mitjançant Bloglines: 2

Enllaços que jo conegui:

bauen http://bauen.blocat.com/
bcnbits http://bcnbits.blogspot.com/
Biblio’s http://libiblios.blogspot.com/
Documentación http://www.documentacion.com.es/
Un que passava http://unquepassava.blogspot.com/
Scaffale aperto http://scaffaleaperto.splinder.com/

Info BibCat http://www.bibcat.info/
Biblioteca de la UB. Guies temàtiques http://www.bib.ub.es/www5/5bd15.htm

Què vol dir tot això? Doncs, sincerament, no ho sé. Si es fa una anàlisi quantitativa, possiblement els números de consulta surtin molt baixos en comparació amb

. les patums de la documentació en castellà
. els col·legues de la documentació catalana
. els pioners de la documentació americana
etc.

Una anàlisi quantitativa sense fixar prèviament els paràmetres de referència desorienta més que no pas ajuda a situar-nos.

Així doncs, ara que ja tinc un anyet, potser és millor que faci un balanç qualitatiu i aclareixi (m’aclareixi a mi mateixa) què hi faig aquí, a la plaça pública virtual.

De fet, ara fa un any, tot just descobria què era un bloc. I tal com deia en el meu primer post em vaig quedar admirada davant el canvi que suposa donar veu pública a qualsevol persona sense distinció i sense condicions prèvies. Jo, que ja sóc grandeta, i que no estava acostumada a pensar en termes participatius, en models col·laboratius, en programari social, durant aquest temps he descobert un munt de possibilitats, d’eines i de realitats que ignorava. Només per aquest fet, l’existència de Gamoia, a nivell personal, ja ha resultat un gran èxit.

He après a compartir virtualment i he après de moltes persones a qui no conec i que no em coneixen i que tampoc no cal que ens coneguem. És tot un canvi de model de distribució de la informació i del coneixement.

Gamoia va començar com una prova, amb un ànim exclusiu d’aprenentatge, amb tanta timidesa que no em vaig atrevir a posar-hi el nom propi. L’objectiu s’ha complert a bastament.

Gamoia vol també col·laborar, vol ser una veu més dins d’aquesta immensa coral que és Internet. Vol participar en aquest gran projecte de democràcia real. Però aquesta veu només pot oferir anotacions informatives referides a l’àmbit de les biblioteques. I això és el que intenta fer. Parlar de les biblioteques, de les bibliotecàries i dels bibliotecaris, de com ens afecten les noves tecnologies i de temes relacionats, com els canvis legislatius en l’àmbit de la propietat intel·lectual i els nous models de publicació emergents.

I també fer una mica de divulgació de col·leccions digitals que poden interessar a qualsevol persona per diferents motius. Si algú pot aprofitar d’alguna manera els continguts de Gamoia el resultat ja haurà sigut positiu.

Moltes gràcies als qui m’heu fet algun comentari i als qui m’heu enllaçat! M’heu donat ànims per a continuar un any més. Fins aviat.

Entry filed under: General. Tags: .

Oportunitat per empreses d’OCR Ciència i drets d’autor

2 comentaris Add your own

  • 1. Dani  |  16 Març 2008 a les 17.08

    Gamoia, moltes gràcies a tu per aquest blog, i sobretot, per donar-nos la oportunitat de compartir (el que jo en dic) les teves “dèries”, els teus pensaments i la teva opinió. Entre tots ens enriquim mútuament.

    Salutacions
    Dani

    Publicat per Dani – 09 Gen 2006, 00:11

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 2. Javier Leiva  |  16 Març 2008 a les 17.08

    Ei, ja pots comptar un altre enllaç des del meu blog. I felicitats!

    Publicat per Javier Leiva – 09 Gen 2006, 21:42

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon

Deixa un comentari

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


la bibliotecària gamoia

Els palestins tenen dret a una vida digna

Més informació a la web palestina.cat

Categories

Comentaris recents

Núria on Plany
gamoia on Mapa antic de Barcelona

Eines de xarxa

Estadístiques

  • 29,283

Origen de les visites

Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons

Els meus llibres a LibraryThing


