Dia Mundial de la Poesia 2010

21 Març 2010 at 23.33 Deixa un comentari

Avui he participat a la celebració des del meu compte de Twitter, triant petits poemes, estrofes o fragments de poetes catalans. Deixo aquí també les piulades per si poden animar a algú a conèixer o a rellegir als autors.

Bevíem a glops/aspres vins de burla/el meu poble i jo/ Salvàvem els mots/de la nostra llengua/el meu poble i jo Espriu #diamundialdelapoesia

Ací em pariren i ací estic. / I com que em passen certes coses, / ací les cante, ací les dic. Vicent Andrés Estellés #diamundialdelapoesia

Ah! Unes ulleres per a llegir / pensaments! Joan Brossa #diamundialdelapoesia

Abarloats / al moll de la tendresa, / llaüts ferits / per un amor que crema, / els nostres cors es toquen. Ponç Pons #diamundialdelapoesia

Sóc primavera,/ i la terra em vol flama / i l’aire terra:/ sóc ànima si em mires,/ sóc cos i amor si em penses C. Riba #diamundialdelapoesia

Ara que parlem de poesia, fem també menció de rapsodes com la Núria Candela. Aconsegueix apropar qualsevol poeta #diamundialdelapoesia

Un home seu al banc, / i li fa mal la vida. … Maria Beneyto #diamundialdelapoesia

L’amor lícit causa danys/ i enganys com totes les coses/ Per això al cap de deu anys/tantes noces ja són noses P Quart #diamundialdelapoesia

Bell veure d’aigües verdes, corbs / marins al bat d’esculls / ja ponents, dol / tendre acabat de ploure, cala. A. Roig #diamundialdelapoesia

El cor em fa mal nit i dia/Et fa mal el cor nit i dia?/Aquesta és l pedra angular/o compartim/o no compartim Contijoch #diamundialdelapoesia

Al final, s’ha comprovat, els camells / arriben a passar pel subtil cós d’una agulla… Miquel Bauçà #diamundialdelapoesia

Germà, digueres, no em diguis/ més això, que els únics que no es com/porten normal són els esdeveniments. E. Casasses #diamundialdelapoesia

Cercàvem or i vam baixar a la mina. / I la foscor s’il·luminà de sobte / perquè érem dos a contradir la nit. J Vinyoli #diamundialdelapoesia

Que els llibres fan prou nosa de pressa va saber-ho / cada canvi de pis anava repetint-ho … Pep Rosanes-Creus #diamundialdelapoesia

ROC – Hem perdut el Nord? / Finalment podrem trobar el Sud. Dolors Miquel #diamundialdelapoesia

Emmarco amb quatre fustes/ un pany de cel i el penjo a la paret/ Jo tinc un nom/ i amb guix l’escric a sota. MM Marçal #diamundialdelapoesia

Disculpeu la fragmentació que ve obligada per la limitació de 140 caràcters en les piulades als quals calia restar el hahstag #diamundialdelapoesia

Entry filed under: General. Tags: .

No vull ser un CRAI! Patricia Russo en el Dia d’Ada Lovelace

Deixa un comentari

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


la bibliotecària gamoia

Els palestins tenen dret a una vida digna

Més informació a la web palestina.cat

Categories

Comentaris recents

Núria on Plany
gamoia on Mapa antic de Barcelona

Eines de xarxa

Estadístiques

  • 29,480

Origen de les visites

Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons

Els meus llibres a LibraryThing


