Filtres: de lloc
20 Mai 2009 at 1.33 5 comentaris
De fa anys sento a dir que s’ha d’anar cap a la personalització de la interfície web. De fet, establir filtres a mida de l’usuari és l’única manera d’ajudar-lo a digerir la quantitat d’informació que s’aplega en bases de dades descomunals.
Doncs ara estic descobrint i divertint-me amb el filtre de lloc de LibraryThing.
Us imagineu una gran agenda literària col·laborativa mundial? Una agenda en què una lectura de poemes de Joan Salvat-Papasseit està enllaçada amb les obres del poeta, amb els seus lectors i amb les valoracions i ressenyes que aquests hi han afegit? Això és LibraryThing Local.
Quan entres a la plataforma reps avís de totes les activitats que es faran en un radi prèviament definit. I pots navegar entre noms i títols, comentaris i afeccionats, per esbrinar si t’acaba de fer peça o no. Sempre que algun membre de la comunitat hagi entrat la informació, és clar. Sigui l’organitzador, sigui el bibliotecari local, sigui un seguidor devot.
I si t’agrada viatjar, per què no proves de veure què s’està coent, literàriament parlant a París, Nova York, Amsterdam o Londres?
Us apunteu a enriquir aquesta experiència d’usuari? M’ajudeu a mantenir la nostra informació local al dia amb les activitats literàries que es fan a cada vila? No és mala tasca per a una colla de bibliotecaris i altres malalts de llibres!
Entry filed under: Usuaris.
5 comentaris Add your own
Deixa un comentari
Trackback this post | Subscribe to the comments via RSS Feed
1.
Llibreria l'Aranya | 20 Mai 2009 a les 10.38
Ens apuntem. Com ho fem?
2.
Ferran | 20 Mai 2009 a les 10.39
Aquests resultats no s’haurien de veure també a la nostra pàgina principal? Perquè jo no els hi veig…
3.
gamoia | 20 Mai 2009 a les 21.57
@L’Aranya Perfecte! Només us cal obrir un compte gratuït (fins a 200 llibres). I un cop donats d’alta, podeu afegir les activitats que desitgeu a la vostra fitxa (que jo mateixa us vaig obrir fa poc). I tots aquells actes organitzats per altra gent que us agradin. Si penseu que val la pena, endavant! Si el lloc de realització no hi és, li haureu de crear un registre.
@Ferran quan jo entro, un cop identificada, a la pàgina d’inici em surten les activitats dels dies i llocs més propers. Aquesta pàgina és personalitzable. Vigila que no l’hagis amagat aquest apartat. A mi em surt:
– Afegits fa poc
– Recomanacions recents
– Novetats de connexió
– *Esdeveniments locals*
– Converses (Fòrums)
– El teu devenir
– Les teves etiquetes més freqüents
– Membres amb els teus llibres
– Vigila etiquetes
4.
Ferran - Un que passava | 23 Mai 2009 a les 10.19
Sí, tinc els mateixos apartats, Gamoia, però el d’Esdeveniments locals és buit. M’ho miraré amb calma, no tingui algun paràmetre de personalització mal posat.
5.
Ferran - Un que passava | 23 Mai 2009 a les 10.20
Hehehe, ja està… M’havia equivocat a l’hora de configurar-ho… :-p