La biblioblogosfera espanyola, un any després

6 Juliol 2008 at 17.11 12 comentaris

Estic intentant actualitzar la meva contribució a LibWorld i això m’obliga a fer un repàs dels canvis esdevinguts durant l’últim any en l’àmbit dels blocs de bibliotecaris i de biblioteques. I com que cada cop em vaig fent més 2.0, ara ja em veig amb cor de compartir amb vosaltres les meves troballes abans de presentar cap redacció definitiva.

Quines novetats destacaria jo d’aquest darrer any a la biblioblogosfera espanyola?

Per començar, la florida de la branca catalana. La quantitat i qualitat de blocs oberts en aquesta zona em sembla espectacular. I com que en formo part, n’estic ben joiosa.

Hi ha dos blocs col·lectius que m’agraden especialment: Jimbotó, el bloc de professionals dedicats a la biblioteca infantil, ara reconvertit en Bib Botó. I AMPLI, fet per responsables de col·leccions musicals de les biblioteques populars i connectat amb col·legues francesos. Tots dos desprenen energia i passió.

Bdig és el bloc de l’amic Lluís Anglada, el director del CBUC. Crec que és molt important el pas que ha fet i que encara cap altre càrrec del seu nivell no ha estat capaç de seguir. Això demostra el seu caràcter innovador i agosarat que durant anys ens ha burxat i ens ha fet avançar com a col·lectiu dins unes institucions tot sovint més anquilosades que nosaltres mateixos. Encara fa tentines de blocaire novell, busca el seu estil i, la veritat, es mereix molt més ressò que el que obté, possiblement limitat per l’ús de la llengua pròpia. Per si serveix d’alguna cosa, des d’aquí l’animo a perseverar.

Eclosió de blocs de biblioteques tant públiques com universitàries. Els de la UB em tenen el cor robat.

La Biblioteca del CEJFE al teu abast és un altre dels blocs destacables. Correspon a una biblioteca especialitzada i sembla obtenir un resultat notable.

Em va agradar també l’ús que van fer els col·legues de l’estand de les biblioteques públiques amb motiu de III Saló del llibre de Barcelona i els del COBDC amb motiu de les 11es Jornades. Han estat uns magnífics exercicis, que han donat visibilitat i prestigi a la professió i que espero que Padicat sàpiga preservar.

Parlem ara de l’àrea espanyola en sentit estricte. Pel que fa als actors consolidats, deixem que s’expliqui un dels seus representants:

El efecto comunidad se ha ido diluyendo a lo largo del tiempo. Los hábitos de los bloguers se han relajado y cada vez es más difícil obtener un comentario por parte de nuestros lectores. Desgaste personal y evolución profesional de los veteranos. (Marcos Ros-Martín, Biblioblogosfera, 19-6-2008, presentación pantalla 27)

Novetats que jo sí que vull destacar:

En l’apartat humorístic, els Burgostecarios, estretament relacionats amb els nostres cracs Frikitecaris. Uns i altres són un revulsiu a l’encarcarament de la nostra professió.

M’agraden els articles i presentacions d’en Dídac Margaix comentats àmpliament en el seu bloc DosPuntoCero i admiro el dinamisme que demostra Nieves González amb Bibliotecarios 2.0 i amb l’impuls que dóna a la creació de blocs dins les biblioteques de la Universidad de Sevilla.

Pel que fa a Galícia estic impressionada pel bon treball del grup A nosa Biblioteca i les biblioteques escolars gallegues. I també aprecio la feina feta des d’Anabad Galicia així com el bloc personal Documentos. Cal estar a l’aguait d’aquesta comunitat.

I, de moment, ho deixo aquí. Sé que hi ha molta més gent treballant a la biblioblogosfera espanyola, però aquí només hi surt la meva selecció provisional feta a partir del que jo conec i del meu gust. La xarxa permet que qualsevol pugui fer la seva pròpia tria i la promocioni com cregui més convenient. I també permet que qui ho desitgi pugui comentar i ampliar aquest apunt. I us animo a fer-ho🙂

Entry filed under: Biblioteques. Tags: .

Reutilitzar dades Tendències tecnològiques

12 comentaris Add your own

  • 1. Antonio  |  6 Juliol 2008 a les 18.44

    Gràcies per la referència, ens veiem en els blocs…

    Respon
  • 2. Ferran - Un que passava  |  7 Juliol 2008 a les 9.15

    En sé d’una que estarà molt contenta amb la menció als “cracs”. Gràcies, Gamoia!

    Respon
  • 3. Cristina  |  7 Juliol 2008 a les 10.41

    En sé d’una que estarà molt contenta amb la menció als “cracs”.

    Ni cas, Gamoia, jo no m’he posat gens contenta :p😄 Gràaaaaaacies!

    Respon
  • 4. Jacme  |  7 Juliol 2008 a les 13.32

    saps la única pega que li trobo? no dius res dels euskeres… ja ho sé, falta vore si n’existixen, i com són (jo no en tinc ni idea); però crec que ja que faràs menció a la blocosfera espanyola, gallega i catalana et falta esta pota de la cadira…

    algun blocaire espanyol no et podria donar un cop de mà, encara que sia per mencionar els blocs suscintament?

    Respon
  • 5. gamoia  |  7 Juliol 2008 a les 16.07

    @Jacme doncs això pretén ser un annex d’actualització i he de reconèixer que jo no he sabut trobar cap bibliobloc nou que em faci peça en euskera però no és estrany perquè no hi entenc ni un borrall.
    I certament un dels avantatges de publicar notes prèvies és que si em deixo alguna cosa d’importància, és possible que algú m’ho faci notar, més o menys diplomàticament😉

    Continuaré investigant…

    Respon
  • 6. Daniel Gil  |  8 Juliol 2008 a les 8.39

    Gamoia,
    bona ampliació de l’article a Libworld… Potser si que s’ha difuminat una mica l’efecte comunitat (comentaris, cites entre blogs, etc..), però el que si que és cert que cada cop es creen més blogs, i les biblioteques i els professionals ens hi estem abocant més, i amb més empenta, i això ja és positiu per si mateix. Jo no seria tan pessimista com en Marcos.

    Respon
  • 7. Jaume Julià  |  8 Juliol 2008 a les 9.08

    Cada vegada són més els blocs existents i, per tant, el temps s´ha de repartir…
    No obstant, em sembla que cada vegada és més la gent que participa activa o indirectament a la “biblioblogosfera” i entén que d´ells se´n pot treure un profit personal… A més algunes biblioteques tenen blocs bastant interessants.
    Salutacions

    Respon
  • 8. Biblioteca Bellvitge  |  8 Juliol 2008 a les 11.03

    Molt d’acord amb tu, cada cop hi ha més blocs de biblioteques de tot tipus, també universitàries.
    Nosaltres, per la part que ens toca, estem encantats de que t’agradin els nostres.
    Salutacions des del Campus Bellvitge!

    Respon
  • 9. gamoia  |  8 Juliol 2008 a les 18.18

    @Daniel Jo no sóc gens pessimista sinó ben al contrari. Veig molt moviment, moltes proves, en bona part resultat dels cursos que es van fent. I després alguns professionals hi troben la utilitat i el gust i d’altres ho deixen córrer. És normal i està bé així.

    En Marcos forma part del grup d’avantguarda i suposo que troba a faltar l’entusiasme inicial dels seus components. Que aquests vagin prioritzant d’altres interessos també em sembla normal.

    @tots moltes gràcies per llegir aquestes notes i pels comentaris. A veure si me’n surto de fer un text una mica polit i entenedor en anglès. Per mi tot aquest escriure públicament i fer i acceptar comentaris també és una novetat i encara ara, després de tres anys, em sembla mentida que sigui possible opinar, debatre, compartir i ajudar-se entre gent desconeguda. Cada dia aprenc molt, sobretot dels joves. Moltes gràcies!

    Respon
  • 10. bdig  |  17 Setembre 2008 a les 22.17

    sóc molt mal blogaire, que no blogo gaire, que no blogo no
    escric (amb prou feines) i legeixo poc
    és així com veig el teu comentari tard, massa com perquè llegeixis el comentari?
    agrair-te la menció i sobretot els ànims: gràcies

    Respon
  • 11. gamoia  |  18 Setembre 2008 a les 20.52

    @bdig No, home, no! No siguis tan dur amb tu mateix! Amb la quantitat d’informació interessant que hi ha, és ben natural que se t’escapi un bloc tan “imprescindible” com el meu😉

    Els comentaris no s’escapen mai per l’autor del bloc. I a més tinc posat que es vegin els dos últims en el lateral, o sigui, que has passat per la portada.

    Vinga, que a la xarxa hi caben les opinions de tothom i les teves no hi poden faltar🙂

    Respon
  • 12. 4t aniversari: agraïments i algunes dades « Gamoia  |  7 gener 2009 a les 0.13

    […] La biblioblogosfera espanyola, un any després […]

    Respon

Deixa un comentari

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


la bibliotecària gamoia

Els palestins tenen dret a una vida digna

Més informació a la web palestina.cat

Categories

Comentaris recents

Núria on Plany
gamoia on Mapa antic de Barcelona

Eines de xarxa

Estadístiques

  • 29,277

Origen de les visites

Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons

Els meus llibres a LibraryThing


