Preservació, obres òrfenes i exhaurides

16 Juny 2008 at 23.26 4 comentaris

El 4 de juny va tenir lloc a Brussel·les la 5a reunió del Grup d’Experts d’Alt Nivell (HLEG) de la Iniciativa de Biblioteques Digitals i2010.

Es van presentar els següents documents:

A la pàgina del HLEG hi trobareu recollida tota la informació de les reunions amb els seus documents de treball i els informes finals.

Entry filed under: Preservació, Temes legals. Tags: .

Tristesa de dissabte Concurs per la coberta de LibWorld

4 comentaris Add your own

  • 1. Jacme  |  18 Juny 2008 a les 18.08

    això fa molt bona pinta! ara me miro l’informe d’obres òrfenes…

    Respon
  • 2. gamoia  |  18 Juny 2008 a les 23.29

    Són uns informes mot interessants que cal llegir amb calma. Jo també ho he de fer. Fixa’t que hi ha un altre apèndix a les obres òrfenes que recull més detalls de les guies i et pot ser útil.

    Respon
  • 3. Ferran  |  19 Juny 2008 a les 19.01

    Això de la digitalització d’obres descatalogades està molt be segons com. T’explico el que em va passar a mi. Pels meus treballs d’investigació vaig trobar unes tesis doctorals del segle XVIII a la Biblioteca de l’Universitat de Göttingen. Vaig demanar si me’n podien fer fotocopies i efectivament me les van fer i me les van enviar, pagant-les a preu d’or. No ho recordo exactament però un llibret d’unes 40 pàgines em sembla que em va costar 25 o 30 euros. Res a oposar, perquè ja m’havien avisat que el preu seria aquest. La meva sorpresa va ser quan vaig consultar el catàleg de la Biblioteca uns dies després i tenien penjada la versió digital! Se la podia baixar qualsevol pagant 15 euros!
    Això és una feineta per dos motius:
    Primer: Jo m’he preocupat de fer la cerca d’un llibre rar i no estic gaire interessat en que ara es posi a l’abast de qualsevol perquè podria perjudicar el meu treball d’investigació. Però acceptem que el coneixement s’ha de posar a l’abast i no diguem res.
    Segon: Però que m’hagin cobrat més a mi del que cobren ara per baixar-s’ho per la xarxa em sembla fatal.

    Respon
  • 4. gamoia  |  19 Juny 2008 a les 19.53

    Saps què sospito Ferran? Que tu vas pagar la digitalització del llibret! I un cop feta la feina, el van incorporar a la seva biblioteca digital.

    És molt d’agrair que hagis plantejat el cas perquè cal tenir presents les conseqüències de la digitalització, que és una forma de publicació i és un àmbit en el qual les biblioteques som molt novelles.

    La major part del fons de les biblioteques de recerca té un ús extremadament baix i, per la cultura, segur que és un pas molt important fer que tot aquest patrimoni estigui disponible de manera universal. Les tic ara ens permeten tenir a l’abast aquest objectiu. Però els aspectes organitzatius encara es troben a les beceroles.

    Respon

Deixa un comentari

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


la bibliotecària gamoia

Els palestins tenen dret a una vida digna

Més informació a la web palestina.cat

Categories

Comentaris recents

Núria on Plany
gamoia on Mapa antic de Barcelona

Eines de xarxa

Estadístiques

  • 29,277

Origen de les visites

Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons

Els meus llibres a LibraryThing


