Àtic 2a 2007 (9-9-2007)

10 Setembre 2007 at 16.52 2 comentaris

Ahir vaig tornar a assistir virtualment a l’Àtic2a 2007, IV jornades sobre Tecnologies de la Informació i la Comunicació dedicades al futur de la televisió i que es feien a Amposta com a seu principal. Faig aquestes puntualitzacions sobre la seu perquè, a l’hora de la veritat, hi érem ponents, organitzadors i assistents situats a diferents localitats i continents. Sense broma!

Per mi va ésser una lliçó completa d’ús de les TIC en viu i en directe. I em va fer adonar que implementar serveis força avançats està actualment a l’abast fins i tot de persones com jo amb un nivell d’usuari mitjà, però amb suficient curiositat i motivació com per veure’n l’utilitat potencial i deixar enrere la por i la mandra d’aprendre l’ús de nous programes.

Passem a la crònica del dia. El matí va ser un desastre pels assistents virtuals. Vaig haver de deixar-ho córrer després d’una estona perquè la qualitat de la transmissió era tan baixa que deixava de servir. A la tarda el tema tècnic es va arreglar i vaig poder escoltar algunes intervencions de les quals us passo els meus apunts.

Eduardo Collado i Eduardo Pérez (hombrelobo), un a Madrid i l’altre a Bilbao, ens van fer una sessió especial de presentació de Marcianos.tv, el programa de tv setmanal que s’han muntat els dos solets des de casa o des d’allà on es trobin i que emet cada dimecres a les 20.30 h. Els continguts del programa diria que són frikades si és que he arribat a entendre el significat d’aquest concepte. La intervenció va ser una demostració del poder de comunicació audiovisual que donen les TIC a qualsevol individu. I vaig recollir tota una llista de programes que usen o que han usats els ponents: mogulus, camtwist, manycam, operator11.com, ustream.tv, meebo, twitter. S’ha de dir que un emet amb un mac i l’altre amb un pc i que simultàniament atenen els comentaris que fan els televidents via xat.

De la intervenció següent del representant de CompiTV.com, en destacaria l’afirmació taxativa que va fer respecte a l’acceptació per part del públic del càrrec per qualsevol contingut i activitat via mòbil enfront al rebuig a pagar pel mateix via web.

I l’ultim ponent que vaig escoltar va ser en Carles Basteiro sobre la protecció de dades personals. Impressionant quan feia la llista de la informació personal que els bancs arriben a recollir i l’afirmació que són les entitats que més saben sobre nosaltres. I molt útil la seva presentació.

Des d’aquí vull fer pública la meva felicitació als organitzadors d’aquestes jornades. Tant pels continguts com per la seva cordialitat en tot moment en l’àmbit del xat. Jo diria que van assolir plenament els objectius que s’havien marcat.

Entry filed under: Atictes. Tags: .

Àtic 2a 2007 (8-9-2007) Banda ampla universal

2 comentaris Add your own

  • 1. Joan Vicent  |  4 Març 2008 a les 21.56

    Hola !!

    moltes gràcies a tu per “assistir virtualment”, amb la gent que es va connectar per ustream i per skype m’ho vaig passar de “conya”.

    Estem encantats que t’hagin agradat !!

    Publicat per Joan Vicent – 11 Set 2007, 08:59

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 2. gamoia  |  4 Març 2008 a les 21.57

    Doncs, si continueu oferint-les en directe, allí em tindreu🙂 I puntual!

    Publicat per gamoia – 11 Set 2007, 18:14

    Respon

Deixa un comentari

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


la bibliotecària gamoia

Els palestins tenen dret a una vida digna

Més informació a la web palestina.cat

Categories

Comentaris recents

Núria on Plany
gamoia on Mapa antic de Barcelona

Eines de xarxa

Estadístiques

  • 29,277

Origen de les visites

Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons

Els meus llibres a LibraryThing


