Idees per millorar

20 Mai 2007 at 19.50 27 comentaris

Me n’he adonat una mica tard però no vull passar sense deixar-ne constància. L’article que van publicar na Carme Fenoll i en Ciro Llueca a BiD el mes de desembre és una meravella per tenir-la penjada al suro del despatx i anar puntejant els ítems a mesura que es poden posar en marxa.

Amb una redacció amena i uns arguments de pes, els autors ens aporten cinquanta – 50!!! – idees per a dur a la pràctica que ens poden permetre de millorar la nostra relació amb els usuaris, aquests desconeguts.

Gràcies! Moltes gràcies!

Carme Fenoll, Ciro Llueca. Cinquanta idees per sorprendre des de la biblioteca pública. bid, núm 17, desembre 2006.
http://www2.ub.edu/bid/consulta_articulos.php?fichero=17fenol1.htm

Entry filed under: Biblioteques. Tags: .

Anunci: USID’07 Homenatge a l’estudiant en pràctiques

27 comentaris Add your own

  • 1. Jaume Julià  |  7 Març 2008 a les 0.47

    Fa un temps que m´enviaren l´article per correu i em va encantar. Al manco és una ajudeta pels qui no tenim massa imaginació….
    A veure si en treuen un de biblioteques escolars, o de còm aconseguir que et facin cas… (i no em refereixo als alumnes)

    Publicat per Jaume Julià – 21 Mai 2007, 10:11

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 2. bibliogirl  |  7 Març 2008 a les 21.50

    A mi m’encanta la idea 44 (Oferiu també videojocs). Tan de bo arribi el dia en que la biblioteca puguis trobar-hi jocs de qualitat, i no els jocs en cd-rom que hi ha ara, sovint material d’acompanyament de revistes…
    Jocs-Jocs, de diferents estils i plataformes!🙂

    Fins i tot es podrien fer trobades mensuals, fer un any temàtic de videoconsoles, i cada mes presentar-ne una i que els usuaris fèssin partides. Segur que així s’atrauria a usuaris que no solen anar a la BP !

    ——-
    A veure si en treuen un de biblioteques escolars, o de còm aconseguir que et facin cas… (i no em refereixo als alumnes)

    >> Comença, comença…que t’esperem😉

    Publicat per bibliogirl – 22 Mai 2007, 01:57

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 3. Albert  |  7 Març 2008 a les 21.51

    Crec que l’article és molt bo i pretén donar aire fresc a les biblioteques i fer veure que d’activitats hi ha moltes per fer i que totes poden ser correctes (encara que de vegades per tradició no ens ho sembli) tot i que hi ha algunes que…
    Però del que es tracta és d’animar a la gent a fer veure la biblioteca i totes les possibilitats que aquesta ofereix.
    Jo també me’l penjaré al despatx i aniré marcant el que vaig fent!!! ;-P

    Publicat per Albert – 22 Mai 2007, 09:30

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 4. mina  |  7 Març 2008 a les 21.52

    A mi l’article em va agradar força, però dit amb tot el carinyu, crec que en sobra alguna. El rescataré i seré més concreta.

    Altrament, ahir vaig ser a USID’07 i avui al vespre espero haver penjat apunts de la cosa. Et passaré un enllaç permanent i et faré trackback😉

    Publicat per mina – 22 Mai 2007, 10:27

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 5. gamoia  |  7 Març 2008 a les 21.53

    Caram, a mi se’m fa difícil veure’m tot preparant el mes de l’eròtica, és clar! Però, l’Albert ho explica perfectament, es pot fer córrer la imaginació més enllà de la tradició. I 50 idees donen per molt!
    Els videojocs estan de moda bibliogirl. I als Estats Units ja demanen bibliotecaris “jugadors” per a “aprenentatges immersius”. Jo estic ben descol·locada amb aquest tema😦 Si algun dia munteu un curset per a ignorants i patosos, ja m’hi podeu apuntar.

    Publicat per gamoia – 22 Mai 2007, 23:06

    Respon
  • 6. bibliogirl  |  7 Març 2008 a les 21.54

    Si, ja vaig veure el teu enllaç a la noticia de que es buscàven bibliotecaris jugadors…

    No et preucupis, és molt més fàcil del que sembla. A més, avui en dia les grans companyies (sobretot Nintendo) potencien molt els videojocs per a totes edats i sectors (només cal veure la última consola, la Wii). I Sony tampoc es queda curta amb la playstation (una mostra són els jocs com el Singstar, EyeToy, Buzz…)
    😉

    Publicat per bibliogirl – 23 Mai 2007, 23:51

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 7. gamoia  |  7 Març 2008 a les 21.55

    Singstar, EyeToy, Buzz, Wii,… apuntat. M’atreviré a entrar a la botiga i preguntar? Potser abans passaré per la wikipèdia o per Sant Google a veure què hi diuen. Senyor, Senyor, com m’he de veure!
    http://gamoia.bloc.cat/post/973/86817

    Per cert, confesso que m’he donat d’alta a SL però no m’atreveixo a entrar-hi. Socors!

    Publicat per gamoia – 25 Mai 2007, 00:09

    Respon
  • 8. bibliogirl  |  7 Març 2008 a les 21.56

    Ostres, SL! Justament ahir a la nit m’hi vaig fer “ciutadana”. Vaig estar un parell d’hores intentant descobrir què s’hi podia fer, i per sort vaig trobar una persona de Barcelona que em va ajudar i em va dur a la seu provisional de Barcelona (dit aixi tot sona molt extrany, però realment és un món paral·lel :D)

    Si finalment t’hi atreveixes a entrar, fes una cerca per grups i busca Barcelona.
    😉 ànims! que no mossega!😉

    Publicat per bibliogirl – 25 Mai 2007, 10:13

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 9. gamoia  |  7 Març 2008 a les 21.57

    Demà, amb el cap més clar, ho intentaré. Gràcies per la recomanació.
    Segur que no mossega? I si em destirota el pc? Mira que jo sóc de llegir el manual d’instruccions. I que gamoia vol dir LENTA, GANSA, QUE NO ACABA MAI, QUE FA PERDRE LA PACIÊNCIA als altres, és clar!

    Publicat per gamoia – 26 Mai 2007, 00:02

    Respon
  • 10. bibliogirl  |  7 Març 2008 a les 21.58

    Doncs per ser tot això, te n’has sortit prou bé!😉
    Veus com no era dificil🙂 !!

    *(es que abans he entrat a SL i t’he vist)

    Publicat per bibliogirl – 27 Mai 2007, 17:15

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 11. gamoia  |  7 Març 2008 a les 21.58

    Ah sí? M’has vist? Doncs vaig entrar ahir a la nit. Encara no entenc gairebé res. Però després que m’atropellesin i m’assaltessin sense conseqüències, m’he tranquil·litzat una mica. Jo no vaig aconseguir sortir de la fase introductòria però tot arribarà. A veure si ens trobem en algun moment i m’ajudes una mica, eh!

    Publicat per gamoia – 27 Mai 2007, 20:24

    Respon
  • 12. Albert  |  7 Març 2008 a les 21.59

    Parleu de SL, Wii, Playstation… però què em dieu de les cartes? aquestes que són mostres, orcos… que es maten, llancen encanteris… Jo amb les màquines encara m’ensurto però això… és complicadíssim!!!!! ;-P

    Quina activitat es podria fer a la biblioteca per relacionar aquestes cartes i la biblioteca? Se aceptan ideas!!!! XP

    Publicat per Albert – 28 Mai 2007, 09:43

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 13. bibliogirl  |  7 Març 2008 a les 22.00

    ui ui cartes … per mi és un món desconegut xD

    Publicat per bibliogirl – 28 Mai 2007, 23:15

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 14. gamoia  |  7 Març 2008 a les 22.01

    Jo no puc ajudar en res, que ni les he vistes mai aquestes cartes. Potser els Frikitecaris? Com que parlen tan estrany.😀 O millor en Jacme.

    Publicat per gamoia – 29 Mai 2007, 00:26

    Respon
  • 15. Albert  |  7 Març 2008 a les 22.02

    Gràcies! A veure que se m’acut! suposo q hauria d’anar a la font… els nens que hi juguen, i a partir d’aquí… imaginación al poder!! ;-P

    Publicat per Albert – 29 Mai 2007, 09:23

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 16. Cristina  |  7 Març 2008 a les 22.03

    Com que parlen tan estrany.

    Gamoia, que et llegim!!! :p

    Cartes? quines cartes? algun joc de taula que desconec? bibliotecaris contra ogres i jo sense saber-ho??

    Publicat per Cristina – 29 Mai 2007, 16:47

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 17. Jacme  |  7 Març 2008 a les 22.05

    La Gamoia m’ha invocat, i els seus desitjos són ordres per a mi!😀

    Cartes: es tracta de jocs de cartes que deriven dels jocs de rol. Les més conegudes són les de Magic. La idea és que cada carta representa un encanteri diferent. Cada jugador té una baralla pròpia, i en el joc es simula una batalla entre mags: es llancen encanteris i contraencanteris fins que al final guanya un dels dos. Més informació aquí:
    http://es.wikipedia.org/wiki/Magic:_El_Encuentro
    http://es.wikipedia.org/wiki/Juego_de_cartas_coleccionables

    Hi ha cartes que es cotitzen a uns preus espectaculars… i no és conya…

    Baralles de cartes de Magic a les biblios? I perquè no llibres de rol, dels de tota la vida, i organitzar-hi partides? (jo estic en contra de les cartes, ja que estrenyen la imaginació a banda de que acaben sent caríssimes, el millor és una partida de rol clàssic…)😀

    Publicat per Jacme – 29 Mai 2007, 17:18

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 18. Jaume Julià  |  7 Març 2008 a les 22.07

    Jo tenc pendent unes jornades dedicades als jocs de rol a la biblioteca. Ja ho tenia pensat però haurà de ser després de l´estiu:
    Farà falta algú per a dirigir la partida (no seré jo, clar) i l´ambientació haurà de ser relacionada amb les biblioteques. Potser l´escenari serà una biblioteca i mentrestant juguen aniré introduïnt algunes proves com fer cerques a la CDU o qualsevol altra cosa que se´m passi pel cap.
    Clar, jo faig feina a una biblioteca infantil i aquestes coses estan permeses… a banda que tenc per costum fer tota mena d´activitats (com un concurs d´acudits o de dibuix per ordinador)
    Salutacions

    Publicat per Jaume Julià – 29 Mai 2007, 17:27

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 19. Cristina  |  7 Març 2008 a les 22.08

    Mmmm, m’agrada la idea…podem fer alguna partideta de bibliotecaris vs. usuaris? no sé, encanteris que els obliguin a fer flexions de tríceps amb l’enciclopèdia larousse al cap…aish, hauré de buscar idees…

    Publicat per Cristina – 29 Mai 2007, 17:30

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 20. Jacme  |  7 Març 2008 a les 22.09

    Jaume Julià, has pensat en La Crida de Chutlhu? És un joc ambientat en els contes de Lovecraft, i habitualment els jugadors han de fer cerques en biblioteques…

    Publicat per Jacme – 29 Mai 2007, 18:11

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 21. Ciro Llueca  |  7 Març 2008 a les 22.09

    Hola a tots! Gamoia, moltíssimes gràcies per comentar en el bloc l’article. Com heu assenyalat alguns en els comentaris, hi ha idees més factibles i altres més esbojarrades, però la intenció era obrir debat sobre la necessitat de ser creatius, ambiciosos, en els plantejaments que fem des de les biblioteques. Vull dir, no ens podem quedar tan amples oferint un magnific servei de préstec. Ens hem d’estar superant dia a dia, ni que sigui per fer la feina més divertida… Gràcies altre cop pels comentaris sobre l’article al BID!

    Publicat per Ciro Llueca – 30 Mai 2007, 12:06

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 22. Albert  |  7 Març 2008 a les 22.10

    el fet de parlar de cartes és pq alguns dels meus usuaris ja fan partides “en petit comiteé” a la biblio… i m’agradaria estendre això a la resta d’usuaris, no el fet de jugar a cartes (que si s’apunten millor) però si d’obrir la biblioteca a tothom. El problema que tinc per muntar partides entre usuaris és que són molt pocs i amb nivells molt diferents…
    El que interessaria és relacionar cartes i biblioteca i que els enganxi… (jo per demanar que no quedi!!!!!!) també li estic donant voltes… si se m’acut res…

    Publicat per Albert – 30 Mai 2007, 19:00

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 23. gamoia  |  7 Març 2008 a les 22.10

    A les 50 inicials ja se n’hi han afegit algunes més, d’idees. Amb aquests comentaris he sentit que això de compartir informació a internet, de trobar expertesa, de crear comunitat més enllà dels grups habituals és viable. És una dimensió nova de les relacions humanes amb un potencial enorme. Quina sort de viure en aquest temps i atrevir-me a participar!

    Publicat per gamoia – 31 Mai 2007, 01:22

    Respon
  • 24. Jaume Julià  |  7 Març 2008 a les 22.12

    Gràcies Jacme, tot d´una que la UOC em deixi respirar m´ho miro.
    Quina sort de viure en aquest temps i atrevir-me a participar!
    en això consistia la web 2.0, o era una altra cosa Cristina xDDD
    Salutacions

    Publicat per Jaume julià – 31 Mai 2007, 10:11

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 25. gamoia  |  7 Març 2008 a les 22.12

    El COBDC organitza esmorzars per presentar 50 idees provocadores. Suposo que deuen ser aquestes. Si algú hi assisteix, a veure si ens explica alguna cosa🙂
    http://www.cobdc.org/aldia/2007/0601.html

    Publicat per gamoia – 03 Jun 2007, 00:15

    Respon
  • 26. gamoia  |  7 Març 2008 a les 22.13

    en això consistia la web 2.0
    De la teoria a la pràctica ja se sap que hi ha un bon salt. Però si no ho provem segur que no en surt res.

    Publicat per gamoia – 03 Jun 2007, 00:23

    Respon
  • 27. gamoia  |  7 Març 2008 a les 22.14

    I un nou esmorzar a Pineda de Mar pels qui som a la vora de Barcelona.
    http://www.cobdc.org/aldia/2007/0608.html

    Publicat per gamoia – 12 Jun 2007, 00:20

    Respon

Deixa un comentari

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


la bibliotecària gamoia

Els palestins tenen dret a una vida digna

Més informació a la web palestina.cat

Categories

Comentaris recents

Núria on Plany
gamoia on Mapa antic de Barcelona

Eines de xarxa

Estadístiques

  • 29,283

Origen de les visites

Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons

Els meus llibres a LibraryThing


