2n aniversari: estadístiques i agraïments

7 gener 2007 at 23.48 8 comentaris

Avui fa dos anys que vaig muntar aquesta paradeta. Des del meu taulell virtual exposo regularment les reflexions d’una bibliotecària sobre la seva professió, assenyalo les notícies que em criden l’atenció i aprofito per deixar constància de projectes de digitalització d’arreu del món on també es poden trobar materials referents a Catalunya.

I per què ho faig això? Inicialment es tractava d’aprendre què era aquesta eina, el bloc. I conèixer l’entorn xarxa fora dels canals més oficials i especialitzats. Aquest objectiu crec que l’he assolit.

I ara? Doncs, hi estic donant voltes. L’experiència d’aquests dos anys ha estat fecunda en idees, en descobriments i en comunicació. I m’ha estimulat a exercir de ciutadana. I m’ha fet adonar que la fractura digital que tot sovint esmentem, s’està produint també amb la meva generació, fins i tot amb els que tenim accés a la xarxa. Perquè no es tracta únicament de conèixer la tecnologia sinó d’adoptar el nou entorn de forma natural en el nostre dia a dia. I això inclou tenir veu a la xarxa i no deixar aquest espai exclusivament per a les noves generacions.

Preparar una redacció setmana sí, setmana també, apart de transportar-me a l’etapa escolar, m’ha obligat a estar atenta a l’actualitat, a buscar informació complementària, a trobar arguments i a intentar assolir un mínim nivell de correcció i d’amenitat en els meus escrits.

He d’agrair al Dani de bauen_Blog i al Ferran d’Un que passava que tot sovint em deixin comentaris. L’essència d’aquest mitjà és la comunicació i aquesta només es concreta a través dels comentaris. He après doncs la importància de fer-ne i l’alegria de rebre’n. En el diàleg i el debat les idees van agafant forma, la nostra visió s’amplia i el coneixement es transmet. Quina joia compartir! I que poc avesats que estem a fer-ho els de la meva edat!

També agraeixo a Blocat, especialment l’Sturmix, per la seva feina amagada que permet l’existència d’aquesta comunitat de blocs catalans.

I pels qui tingueu paciència i curiositat, us deixo un recull d’estadístiques de Gamoia.

A través del mòdul d’administració de Blocat compto que he escrit 96 apunts en aquests dos anys i he rebut 178 comentaris. Cal dir que vaig patir uns quants atacs de correu brossa i vaig córrer a esborrar-ne els missatges. En total, el comptador de pàgines vistes en suma 8.608. En aquest temps he viscut l’experiència de tres canvis de domini: lamevaweb.info, blocat.com i bloc.cat. De l’últim encara no ens n’hem recuperat completament.

Des del mes d’abril del 2006 tinc també un compte gratuït en el servei d’estadístiques italià ShinyStat. D’allí obtinc aquestes dades i el gràfic:

Estad�stiques Gamoia 2006

3.204 visites: mitjana de 8 (de dilluns a divendres, 9 i dissabtes i diumenges, 7)
6.265 pàgines vistes: mitjana diària de 16 (de dilluns a divendres, 17 i dissabtes i diumenges, 14)

Les visites per països es distribueixen de la següent manera:

Espanya: 2.956
Itàlia: 41
USA: 34
França: 19
Portugal: 17
Alemanya: 15

La resta ja no l’esmento perquè és molt puntual i la considero poc significativa.

Cal recordar que tots aquests números inclouen els meus accessos. Així, doncs, no són gens espectaculars.

Enllaços des d’altres blocs:

Altres enllaços:

Subscriptors a Bloglines (entre els dos dominis .com i .cat: 13

A tots els que m’enllaceu, moltes gràcies!

Entry filed under: General. Tags: .

Les biblioteques, bé? Google books de llibres catalans?

8 comentaris Add your own

  • 1. Ferran  |  13 Març 2008 a les 0.42

    Felicitats pels dos anys, Gamoia!

    Publicat per Ferran – 08 Gen 2007, 13:58

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 2. Dani  |  13 Març 2008 a les 0.43

    Gamoia,
    felicitats per aquests dos anys de presència a la xarxa catalana, per aquests dos anys en què ens has fet pensar amb els teus articles!!
    Que et poguem trobar i llegir durant molts anys més!!
    Dani

    Publicat per Dani – 08 Gen 2007, 18:31

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 3. Javier Leiva  |  13 Març 2008 a les 0.43

    Moltes felicitats. Jo sóc dels que no acostumo a deixar-te frases, però passo sovint per aquí🙂

    Publicat per Javier Leiva – 11 Gen 2007, 08:41

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 4. gamoia  |  13 Març 2008 a les 0.44

    Gràcies nois! Això sembla un club de fans, reduït però selecte😉 Qui m’ho havia de dir a la meva edat!
    La xarxa ja té aquestes coses, que pots fer amistats a distància. No cal dir que jo us segueixo atentament a tots tres i disfruto dels vostres blocs. Quina tropa que fem!

    Publicat per gamoia – 11 Gen 2007, 21:27

    Respon
  • 5. ciro  |  13 Març 2008 a les 0.45

    felicitats, companya!

    Publicat per ciro – 12 Gen 2007, 22:47

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 6. fernando_vilarinho  |  13 Març 2008 a les 0.45

    Muchos parabiénes Gamoia!

    Por más 2 mil anõs!!😉

    Publicat per fernando_vilarinho – 13 Gen 2007, 20:26

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 7. Jaume Julià  |  13 Març 2008 a les 0.47

    Hola,
    felicitacions per l´aniversari i a seguir. Estic totalment d´acord amb el que dius. El millor de tot és la gent que acabes coneixent i el continu reciclatge al que et veus sotmés a l´estil UOC.
    Salutacions i que vagi bé
    PS: Sento no poder entrar diàriament al bloc però a la trista connexió que tenc li costa una barbaritat accedir-hi.

    Publicat per Jaume Julià – 15 Gen 2007, 10:27

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 8. gamoia  |  13 Març 2008 a les 0.48

    😮 ops:😀 nois, m’esteu emocionant. Moltes gràcies a tots.
    Dos mil anys no, però en tan bona companyia em veig amb cor de continuar fins l’any vinent.

    Publicat per gamoia – 15 Gen 2007, 23:45

    Respon

Deixa un comentari

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


la bibliotecària gamoia

Els palestins tenen dret a una vida digna

Més informació a la web palestina.cat

Categories

Comentaris recents

Núria on Plany
gamoia on Mapa antic de Barcelona

Eines de xarxa

Estadístiques

  • 29,283

Origen de les visites

Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons

Els meus llibres a LibraryThing


