Aprendre dels videojocs

19 Juliol 2006 at 22.43 2 comentaris

Ja em podeu jubilar perquè no sé si me’n sortiré. Fa dies que llegeixo notes sobre les diferents formes d’aprenentatge dels joves de la generació digital – els nadius digitals que vaig descobrir a bcnbits – i sobre l’interès dels videojocs com a eines d’instrucció.

Ara – via LibrarianInBlack – he anat a parar a un apunt concret d’aquest tema aplicat a l’àmbit bibliotecari. En el bloc Library Voice es fa una ressenya de quatre jocs examinant-los des del punt de vista professional com a models per a dissenyar tutorials o altres materials d’instrucció. Es destaca el camí que segueix “l’usuari” per aprendre a fer-lo funcionar: quan apareixen les opcions d’ajuda, si es fan demostracions que el jugador pot duplicar en paral·lel, si cal explorar amb resultats a diferents nivells…

Crec que tenen raó les veus que ens recomanen de fer atenció als videojocs i a totes les vies de comunicació, simulació i col·laboració modernes que els joves usen des de ben petits.

Però em sento desvalguda. Jo no he jugat mai amb un videojoc. No sé ni com funcionen les boles de comandament, ni la palanca, ni res de res. M’he passat anys i anys contemplant aquest fenònem amb una gran recança, pensant que la canalla perdia el temps miserablement, i que a més a més els omplien el cap amb històries plenes de violència i de competitivitat. En definitiva, tinc un munt de prejudicis envers aquests estris i sempre m’he fet creus que existissin tantes botigues plenes a vessar d’aquestes andròmines.

I ara, què he de fer? Em compro una P2? Provo de jugar? Per on començo a la meva edat? Jugo d’amagat? Perquè si m’hi poso al despatx em treuen al carrer, això de ben segur! I si em veu el meu home, potser avisa al nostre amic psicòleg! Quin compromís, ai Senyor!

Library Voice, Learning about instructional design from video games (12-7-2006)
http://libraryvoice.com/archives/2006/07/12/learning-about-instructional-design-from-video-games/

Entry filed under: General.

Equilibri en el copyright Consells sobre TI

2 comentaris Add your own

  • 1. Dani  |  15 Març 2008 a les 20.20

    Gamoia, si te serveix de consol, jo sempre he estat un negat per als videojocs, no serveixo… a les primeres de canvi, ja m’eliminen, o em maten, o m’estimbo… Però si, sabia de les virtuts “amagades” dels videojocs, especialment en l’àmbit educatiu… Potser haurem de proposar idees noves: Formant usuaris, v.1: a l’estil del SIMS; o The Super Librarian Bross, a l’estil del mític i clàssic (de la meua època!) Mario Bross, on la biblioteca es transforma en pantalles i nivells que cal superar: el final d’un nivell, amb aquells dracs, podria ser unes oposicions malignes i amb un tongo de tres parells de collons.

    Publicat per Dani – 20 Jul 2006, 23:58

    [traspassat aquí per gamoia]

    Resposta
  • 2. gamoia  |  15 Març 2008 a les 20.21

    Gràcies pel consol, Dani encara que no sé si em serveix de gaire. Mai no havia sentit a parlar del Mario Bross. Google em retorna més de 400.000 resultats i la Wikipedia em diu que és un personatge de fama. Sóc una ignorant completa.

    Per fer-nos reaccionar a les bibliotecàries com jo, les penalitzacions podrien consistir en l’obligació de fer centenars de fitxes de catàleg antic usant aquelles maquinetes tremendes que ens envescaven les mans de tinta.

    Publicat per gamoia – 21 Jul 2006, 21:40

    Resposta

Deixa un comentari

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


la bibliotecària gamoia

Els palestins tenen dret a una vida digna

Més informació a la web palestina.cat

Categories

Comentaris recents

Núria on Plany
gamoia on Mapa antic de Barcelona

Eines de xarxa

Estadístiques

  • 29,354

Origen de les visites

Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons

Els meus llibres a LibraryThing


