Aprendre dels usuaris

17 Mai 2006 at 23.22 3 comentaris

De tant en tant és possible convèncer algun usuari que dediqui part del seu temps i algun esforç a fer-nos entendre quines són les seves necessitats i els seus desitjos respecte als serveis del nostre àmbit.

Aquesta és una informació preciosa i cal fer-hi molta atenció. El meu agraïment, doncs, a Jill Walker, professora de la Universitat de Bergen i als col·legues del grup d’usuaris de DSpace que van obtenir la seva col·laboració.

La Dra. Walker, que es mou perfectament en l’entorn internet, explica la seva posició respecte al dipòsit institucional de la universitat on treballa.
No sembla entusiasmada tot i que hi participa, dóna els motius pels quals
no troba que li aporti gran cosa i, finalment, fa una llista de “desitjos”.

  1. Vull que les dades que introdueixo siguin reutilitzables per altres aplicacions web – una API oberta. Per exemple, l’API oberta de Flickr permet que pugui escriure un programa que usi la meva pròpia.
  2. Vulls fils RSS que pugui afegir a la meva web personal, de la mateixa manera que hi poso les meves referències més recents des del servei CiteULike. (encara en versió beta).
  3. Vull poder clicar en una paraula clau d’un article i veure altres articles que no tan sols estiguin en el dipòsit de la meva institució sinó en d’altres dipòsits.
  4. Vull que la Universitat faci el paper de “dolent de la pel·lícula” i insisteixi perquè cadascuna de les meves publicacions s’incorporin al dipòsit institucional. De manera que jo pugui escudar-me en la meva Universitat quan tingui que discutir amb els editors de revistes i amb les editorials.
  5. Vull que la Universitat prepari un model de contracte que jo pugui lliurar als editors per a simplificar el procés.
  6. Vull operar amb un sol sistema! No vull registrar la meva publicació a FRIDA i a BORA [són els noms de dos dipòsits de la Universitat de Bergen]

Llegiu l’article original complet a: http://jilltxt.net/?p=1658

Entry filed under: Publicació, Usuaris. Tags: .

Projecte LPI: cap al Ple del Senat Gentonomia

3 comentaris Add your own

  • 1. gemminola  |  16 Març 2008 a les 0.01

    Jo m´he criat en un Helpdesk i als usuaris com menys marge d´actuació els deixis millor! Al usuari no se li demana opinió, al usuari se’l sotment a les normatives i procediments establerts!!!! Els perfils de windows capats fins al últim alè!!!!
    Els usuaris están sumament capacitats per desmuntar qualsevol sistema de la informació en temps records — parlant clar – els usuaris són de traca!!!!!!!!

    – Fora broma – sempre és bo millorar els sistemes i qui més pot opinar, són aquelles persones que hi treballen dia rera dia –

    Publicat per gemminola – 17 Mai 2006, 23:48

    [traspassat aquí per gamoia]

    Respon
  • 2. gamoia  |  16 Març 2008 a les 0.02

    Ostres, gemminola! Que ja vaig protestar fa un parell de mesos contra els que no ens deixen tocar el pc. I em vaig discutir a bcnbits.

    Jo com a professional estic convençuda que ENS CAL escoltar i aprendre dels usuaris.

    Publicat per gamoia – 18 Mai 2006, 00:14

    Respon
  • 3. gamoia  |  16 Març 2008 a les 0.05

    Un article interessant sobre els motius dels usuaris per NO usar els dipòsits institucionals.
    Philip M. Davis, Matthew J. L. Connolly. Institutional Repositories. Evaluating the Reasons for Non-use of Cornell University’s Installation of DSpace. D-Lib Magazine, 13(3/4), March/April 2007.

    Publicat per gamoia – 15 Mar 2007, 23:17

    Respon

Deixa un comentari

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


la bibliotecària gamoia

Els palestins tenen dret a una vida digna

Més informació a la web palestina.cat

Categories

Comentaris recents

Núria on Plany
gamoia on Mapa antic de Barcelona

Eines de xarxa

Estadístiques

  • 29,283

Origen de les visites

Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons

Els meus llibres a LibraryThing


