Competències tecnològiques? I ara!
23 Març 2006 at 23.06 2 comentaris
Ens volen bloquejats i ignorants, lligats a una selecció de programari d’oficina i demanant permís per instal·lar quasevol aplicació per inofensiva, interessant o necessària que sigui.
Certs responsables de xarxes informàtiques corporatives cauen en la temptació de considerar al personal de la casa com delinqüents en potència o, si més no, com elements inconscients i irresponsables que es permeten qualsevol tipus d’abús. Això els porta a implantar mesures de seguretat draconianes i a tenir com a visió ideal una organització centralitzada amb servidors estrictament controlats i treballadors que fan ús de clients com més dependents millor. Jo diria, fins i tot, que enyoren l’etapa dels terminals.
Un dels grans reptes del personal de les biblioteques, i m’atreveixo a afirmar que de qualsevol persona activa laboralment d’una certa edat, és adaptar-se al treball amb els ordinadors i saber usar el potencial de l’entorn xarxa per a fer més productiva i satisfactòria la seva feina.
Malauradament es fa força difícil formar personal competent tecnològicament, obert als canvis i als experiments, quan els especialistes que ens haurien de donar suport dubten de donar-nos permís per administrar el propi pc.
Deixo un parell d’enllaços a documents que fan una llista de les competències tecnològiques que hauria de tenir avui dia el personal de les biblioteques.
California Library Association. Technology Core Competencies for California Library Workers. http://www.cla-net.org/included/docs/tech_core_competencies.pdf
Washington Statewide VRS Training Committee. Core competencies for virtual reference. http://vrstrain.spl.org/textdocs/vrscompetencies.pdf
Entry filed under: Biblioteques.
2 comentaris Add your own
Deixa un comentari
Trackback this post | Subscribe to the comments via RSS Feed
1.
gamoia | 16 Març 2008 a les 11.52
Trobareu més punts de vista i debat a can Mor: bcnbits
Publicat per gamoia – 28 Mar 2006, 23:01
2.
gamoia | 5 Juliol 2008 a les 16.09
Un altre que es queixa:
El principio de incertidumbre. Seguramente inoperativo (4-6-2008 )