Oportunitat per empreses d’OCR

1 Gener 2006

Tot llegint els documents de la consulta europea sobre biblioteques digitals, abans no acabi el termini per a participar-hi, m’ha cridat l’atenció que un dels reptes tècnics que es mencionen és el poc desenvolupament comparatiu dels sistemes automatitzats de reconeixement òptic de caràcters per a les llengües que no són l’anglès.

Espero que les empreses del país que es mouen en aquest camp siguin capaces d’entomar aquest repte i, fent al·liança amb institucions culturals, aprofitin les oportunitats de finançament del desenvolupament d’aquestes tecnologies aplicades a la nostra llengua que de ben segur hauran de sorgir arrel de l’embranzida de l’ i2010: Digital Libraries.

Pat Manson, funcionària de la Comissió Europea, va resumir recentment en una presentació la iniciativa i2010. Teniu disponible el text, també en castellà, a:
http://www.nationalarchives.gov.uk/interactivity/europe/manson.htm

Entry Filed under: Digitalització. .

Leave a Comment

hidden

Some HTML allowed:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


La bibliotecària gamoia

gamoia(arrova)telefonica(punt)net

15 octubre 2008: Pobresa

Categories

Col·legues

Els llegeixo

Fent-me ressò

Comentaris Recents

carme a Biblioblogosfera catalana
gamoia a Usuaris rebecs

Calendari

Gener 2006
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« des.   feb. »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Traducciones - Translations - Traductions - Übersetzung

Eines

Eines lingüístiques

Eines de xarxa

Estadístiques

  • Contatore sito
  • Meta

  • Creative Commons License
    Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons.